Error Code 204 adlı hata, AhnLab's HackShield'in EagleXnt ya da EagleX64 (HackShield) adlı sürücülerinin yüklenmesi sırasında, engellenme ile karşılaşması sonucu oluşur . Bu sorunun arkasında mevcut işletim sistemi kaynaklı durumlar yatabilir.
Windows XP Kullanıcıları İçin:
Windows XP içeren bilgisayarlarda, neredeyse tüm durumlarda mevcut Anti-Virüs yazılımı tarafından ,rastgele tetiklenmiş gibi görünen çakışmaların sonucu olarak ortaya çıkabilir.Aşağıdaki yönergeleri uygulayıp olumlu sonuç elde etsek dahi, bunun devamlılığı olacağı garantisi yoktur.
Anti-Virüs Programı Çakışmaları
Anti-Virüs programlarının potansiyel olarak Windows Xp üzerinde bu soruna neden olduğu bilinmektedir:
- Avast!
- Bit Defender - Orta Derecede İhtimal - Bit Defender devre dışı bırakılana kadar Hackshield yükleme yapmaz. Bazı durumlarda tamamen kaldırmak gerekebilir.
- AVG -Düşük İhtimal - AVG devre dışı bırakılmadan Hackshield yükleme yapmaz. Yerleşik Kalkabı ve aktif korumayı 5 dakikalığına kaldırın ve oyunu çalıştırın.
- Kaspersky - Düşük ihtimal - Kaspersky kaldırılana kadar Hackshield yükleme yapmaz.
Not: Listelenmeyen diğer anti-virüs programları da bu hatanın Windows XP üzerindeki potansiyel nedenlerinden biri olabilir. Onlar için de yine benzer uygulamaların yapılması gerekebilir.
Bu sorunu çözüp çözemediğinizi görmek için aktif anti-virüs yazılımınızı devre dışı bırakın ya da tamamen kaldırın.
Windows 7 Kullanıcıları İçin:
Nadir durumlarda Windows 7 yüklü bilgisayarların Service Pack 1 güncellemesinin yapılmamış olmasından kaynaklı bu sorun görülebilir.
Teorik Durum
Çok ender olarak bu hata, Windows kayıt defterindeki EagleX sürücü değerinin yanlış yetki ayarlarına sahip olması kaynaklı ortaya çıkar.
- Durumunuz yukarıda saydığımız yöntemlerle değişmiyorsa bu yöntem geçerlidir.
- Bu çözüm yöntemi tamamen teorik olup, kesin olarak sorununuzu çözemeyebilir.
- Windows Tuşu + R tuşuna basarak Çalıştır komutunu açınız. Klavyenizde Windows Tuşu yoksa Başlat > Çalıştır yolunu izleyiniz.
- "Regedit" yazıp "Enter" tuşuna basın
- "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM" dizinini açın
- Karşınıza bir ve ya daha fazla ControlSet dizini gelecektir. Hepsinde aşağıdaki yönergeyi uygulayın:
- ControlSet dizinlerinin altındaki "Services" dizinini açın
- "EagleXnt" dizinini bulun. Tüm ControlSet dizinlerinin altındaki Services dizinlerinde bulunmayabilir, göremediğiniz durumda var olmayan bu dizini aramayın.
"EagleXnt" ve ya "EagleX64" dizinlerini bulduktan sonra aşağıdaki yönergeleri uygulayın
- Dizine sağ tıklayıp "İzinler..." kısmını seçip açın.
- Çıkan ekranda "İzin Verme" işareti olan kısımlardan işareti kaldırıp görünen tüm gruplar için uygulayın. Yine tüm gruplarda "Tam Denetim" seçeneğini işaretleyip ugulaya basın.
- ControlSet dizinlerinde bulunan tüm "EagleXnt" ve ya "EagleX64" alt dizinlerinde yukarıdaki işlemi uygulayın.